Na co zwrócić uwagę wybierając wykładzinę do biura

Na co zwrócić uwagę wybierając wykładzinę do biura

Z punktu widzenia wydajności firmy, dobrze wybrana wykładzina ma znacznie większe znaczenie, niż mogłoby się to wydawać. Jeśli konieczne jest częste odkurzanie czy odplamianie, oznacza to większe wydatki na sprzątanie. Uszkodzenia mechaniczne nie tylko sprawiają złe wrażenie wizualne, mogą też tworzyć ryzyko np. potknięcia się, a wymiana uszkodzonej wykładziny stwarza koszty i generuje problemy logistyczne.

Popularne materiały wykładzin biurowych

Większość dostępnych na rynku wykładzin do biur jest wykonana ze sztucznych włókien, głównie polipropylenu (PP) i poliamidu (PA). Materiały te są łatwe w czyszczeniu i nie odbarwiają się.

Zazwyczaj najlepszym rozwiązaniem będzie Wykładzina do biura z poliamidu. Jest to sprężysty i niełamliwy materiał, a wykonane z niego wykładziny się nie odkształcają, nie uginają i są wyjątkowo łatwe w pielęgnacji.

Polipropylenowe wykładziny do biura są znacznie mniej wytrzymałe i trudniejsze w pielęgnacji. Są one jednak tańsze, warto więc je rozważyć zwłaszcza do mało uczęszczanych pomieszczeń, jak np. składziki czy ewakuacyjne klatki schodowe.

Splot i sposób cięcia

W biurach najczęściej stosuje się wykładziny typu loop pile, znane też jako wykładziny pętelkowe. Są one bardzo odporne na wnikanie brudu i kurzu wgłąb runa, dzięki czemu nie sprawiają problemów podczas czyszczenia. Poza tym, nadają wnętrzom przytulnego charakteru.

W ciągach komunikacyjnych i magazynach warto jednak położyć wykładziny igłowe. Są one znacznie mniej przyjemne w dotyku i nie tworzą przytulnej atmosfery, ale za to są znacznie bardziej wytrzymałe i odporne na uszkodzenia.

Gramatura

Im wyższa gramatura, tym wyższa cena wykładziny – nie powinno to być dla nikogo zaskoczeniem. Nie warto jednak oszczędzać na gramaturze wykładziny do biura.

Im wyższa gramatura, tym większa odporność danej wykładziny na uszkodzenia mechaniczne, dobrej jakości wykładzina o wysokiej gramaturze posłuży więc dłużej i może okazać się tańsza w dłuższej perspektywie czasowej, niż częste wymiany taniej wykładziny. Poza tym, grubsza wykładzina oznacza większy komfort pracowników, lepsze tłumienie hałasu oraz lepszą termoizolację.